Studenter som målgruppe

I den delen av digital markedsføring som kalles for sosial kommunikasjon i et bærekraftsperspektiv, skriver Oda, Malin og jeg om Bama. Oppgaven handler blant annet om å komme opp med fem ulike kampanjer for dem i tråd med FN’s bærekraftsmål. Vi fant fort ut at vi ønsket å rette kampanjen mot studenter. Målet med kampanjene våre er å få studenter til å handle mer bær, frukt og grønnsaker ved å gi dem 30% avslag. I tillegg til det vil også 2,- gå til Regnskogfondet for hvert salg.

Mange unge i dag uttrykker mye bekymring for miljøet. Det er kanskje ikke så rart når det er fremtiden vår det er snakk om? I disse teknologiske dager blir informasjon spredd raskere enn noen gang og vi kan få må oss alt som skjer rundt om i verden. Kanskje det er derfor vi er mer engasjert? Vi ser bilder og videoer hver dag av all elendigheten som finnes, det er ikke lenger noe man bare hører om.

1,8 milliarder mennesker er mellom alderen 10-24 år, og er med det den største ungdomsbefolkningen noen sinne. Innen 2030 skal FN’s bærekraftsmål være oppfylt, og dersom målene ikke blir nådd, er det vi som må ta støyten for det. Derfor er det viktig at vi begynner nå. Man må ikke nødvendigvis gjøre noe drastisk og snu om på hele hverdagen, men gjøre noen grønnere valg fra tid til annen.

Med dette i tankene tror jeg at kampanjen vi har lagt frem er et godt tiltak som går hånd i hånd med FN’s bærekraftsmål. Vi har hatt tre av målene i bakhodet mens vi laget kampanjen: nummer 3 “god helse”, 12 “ansvarlig forbruk og produksjon” og mål 15 “liv på land”. Om du vil lese mer om du ulike målene kan du trykke her.

Bilde fra: https://norad.no/om-bistand/dette-er-fns-barekraftsmal/barekraftsmalene/

Kilder:

https://www.fn.no/Om-FN/FNs-baerekraftsmaal

https://www.fn.no/Om-FN/FN-dager/Kalender/Internasjonal-ungdomsdag

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *